1/09/2008

Proof (American, Washington DC) - ★★★★


  • Restaurant - Proof (American)


  • Location - Washington DC


  • Score - Four out of Five


  • Dish of recommendation - Toffee caramel pudding


  • Comment -..... Actually when I finished the longest comment I ever wrote, it somehow got deleted. I don't think I can write the same thing once again, so I just write the brief version. This restaurant is for wine lovers. Although the food is great (particularly their toffee caramel pudding and fois gras were beyond my expectation), wine lovers would be able to enjoy the wine list for at least five minutes. The problem is that the starting price of wine bottles as well as the average price is pretty high. Still, if you ask for recommendation, you can get high-quality wine of decent price. I really enjoyed Peter Howland Pine Lodge Shiraz, which matched roasted pork and hanger steak we ordered as main dishes. Please keep it in mind that the lightening there is almost nothing as you could see in my photos!

英語でかなり気合を入れて書いた文章が消えてしまったので、あまり書く気分になれないのですが、ここで書かないと恐らくもう二度と書かないので、書くことにします。


ワイン好きの友人の薦めで、予約が取れなかったので当日押しかけたワインレストランがProofです。土曜日だったけど、18時前にお店に入ったためか、食事を終わるまでそこまで混みあっていないなかで食事とワインを楽しみました。


食事はNew American?と呼べるのでしょうか。ChacuterieやCheeseのセレクションも充実していることもあり、かなりフレンチビストロの影響を受けたメニューです。ワインリストに没頭していた私は、食事の選択を友人にまかせっきりにしたのですが、普段はあまり好きでないフォワグラが意外に小さく?、あっさりとあじつけしていて、前菜から楽しみました。ワインリストは少なくとも5分以上読んでいても、読みきれないくらい。フランス・アメリカが中心でしたが、なぜかオーストラリアのShirazが飲みたくなり、あえて店員さんにアドバイスを。彼が熱く語ってくれた、Peter Howland Pine Lodge ShirazはオーストラリアのShirazにしてはまろやかな味わいで、私は食事よりもワインを楽しんだ、という印象が強く残った日です。ただし、デザートのToffee caramel pudding(正式名称は分かりませんが)は、ginger ice creamとのマッチングがよくて、半分酔っ払った状態ながら、このデザートとChacuterie、Cheeseと素晴らしいワインがあれば何て幸せなディナーになるんだろうなと思いました。

Proof Restaurant

775 G Street, NW Washington, DC 20001

(202) 737-7663

★-4/5 ワイン好きのためのお店です。私はリピーターになりたいけど、予約が取りにくい、ワインリストの価格帯が高め、照明が暗すぎる、という3点がネックになりそうです。

No comments: